Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Spotřebitelská slepota

Naletěla jsem, přestože se pokládám za dost vyspělého nákupčího potravin.

Starám se, co kupuji. Když rozšiřuji repertoár, studuji složení výrobku, porovnávám a bez milosti zavrhuji produkty, které  podle mého názoru příčetný spotřebitel nikdy nevloží do košíčku (například jogurty, které mléko nejspíš neviděly ani z rychlíku).

Jsem prostě obezřetná. Přesto jsem naletěla: předpokládala jsem totiž, že když se něco tváří jako máslo, tak máslem je… Zlatá Haná je balená jako máslo, dvě rudá srdíčka i beze slov odkazující na prospěšnost pro kardiovaskulární systém. V regálu ležela mezi másly a cena byla akční, tudíž víc než příznivá. Nepozastavila jsem se nad ní, protože krátce předtím se v médiích opakovaly zprávy o tom, že ceny másla šly dolů a tak levné jako teď už dávno nebylo. Na cenu jsem se chytila! No nekupte to, zejména když jdete pro máslo.

Když jsem doma kostku rozbalila, zarazila mě žluťoučká barva, a když vzápětí nůž hladce vklouzl do másla, které předtím leželo celou noc ve funkční ledničce, bylo mi jasné, že je někde chyba.  Šla jsem si pro brýle, abych si přečetla ta normálně neviditelná miniaturní písmenka popisující složení.
Kdybych nebyla slepá nejen spotřebitelsky a nasadila si brýle už v obchodě, třeba bych si všimla větičky na obalu mého „másla“: zdroj omega 3 mastných kyselin. Ty přece v kravském mléku nejsou, takže tu máme rostlinný tuk.  Ale když to moje máslo vypadalo mezi ostatními jako opravdické!

Měla jsem spotřebitelsky špatný týden a ještě jednou přišla o iluze. Mám totiž ráda sušené maso. Douhodobá pátrání po jeho zdroji v českých obchodech jsou dosud neúspěšná. Byla jsem proto nadšená, když jsem na jednom z pražských veletrhů minulý týden objevila stánek, kde ho prodávali. Nakoupila jsem – a pak spadla z višně. Pominu vysokou cenu a miniaturní obsah balíčku. Rozladila mě hlavně chuť a složení sušeného masa značky Jerky (podle sdělení prodavače u stánku se vyrábí v masokombinátu v Plané nad Lužnicí, i když na obalu to uvedené není). Znám sušené maso ze Spojených států a Kanady, jedla jsem i sušené maso které prodávali na svých slavnostech indiáni. Tahle česká varianta je mu hodně vzdálená. Především je nesnesitelně slané. A co považuji za největší vadu: obsahuje glutamát sodný, aby mělo výraznější chuť. Ten tedy v indiánském sušeném mase opravdu nebyl – a jak bylo dobré!

Autor: Lenka Tomsová | sobota 14.3.2009 11:18 | karma článku: 18,11 | přečteno: 1088x
  • Další články autora

Lenka Tomsová

Byli jsme podezřelí. Po 11. září

Bylo osm ráno, když jsme se probrali k životu v improvizované ložnici na čtyřech kolech na odpočivném parkovišti u Ponce de Leon na mezistátní dálnici číslo 10, asi 200 kilometrů na západ od floridského hlavního města Tallahassee.

12.9.2010 v 12:03 | Karma: 18,48 | Přečteno: 1723x | Diskuse| Ostatní

Lenka Tomsová

Posel špatných zpráv

Červené pískovcové útesy s malými odlehlými plážemi na jihovýchodním výběžku Ostrova prince Edwarda vypadají mírumilovně, ale jsem si jista, že zdání klame – kdyby je neomývaly nebezpečné vody, nestál by tady maják.

12.9.2010 v 9:05 | Karma: 8,28 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Cestování

Lenka Tomsová

Přátelské město se stínem

Halifax je pohodové a pěkné město, spojené se dvěma obrovskými tragédiemi. Výbuchem lodě s municí, při němž bylo zničeno téměř celé město - a s Titanikem. Právě sem přivezli mrtvé, které posbíraly v moři lodě vyslané z Halifaxu.

11.9.2010 v 9:05 | Karma: 7,23 | Přečteno: 1506x | Diskuse| Cestování

Lenka Tomsová

Letmé setkání s ledovcem

Speciální expedice u vraku Titaniku, jejímž cílem je prozkoumat okolí lodě a zdokumentovat její stav, musela kvůli hurikánu Daniela přerušit svou práci. Výzkumníci používají sonar a videokameru s vysokým rozlišením k vytvoření třírozměrných fotografií. Výsledkem práce by mimo jiné měla být i virtuální mapa Titaniku a jeho okolí. Hurikán vyhnal výzkumníky do St. John's na Newfoundlandu, kde čekají, až se počasí zlepší.

8.9.2010 v 9:54 | Karma: 9,42 | Přečteno: 1131x | Diskuse| Cestování

Lenka Tomsová

Můj návrat do Cold Mountain

Chodila jsem tady do školy. Narodil se tu můj brácha. Tady jsem naposledy viděla svou mámu, i můj táta tu završil svůj život. Dolní Rožínka. Jsem zpátky, i když jenom na skok. Můj návrat do Cold Mountain.

21.8.2010 v 9:30 | Karma: 14,22 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49,  aktualizováno  14:58

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Ferimu za mřížemi nebezpečí nehrozí, jako právník bude populární, míní bývalý vězeň

23. dubna 2024  14:58

V pondělí odvolací soud potvrdil tříletý trest pro Dominika Feriho. Exposlance uznal vinným v...

Připomene hrůzné činy, řekl Pavel. V Letech otevřeli památník holokaustu

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  14:56

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1271x
Novinářka na volné noze, kromě jiného píše články o cestování, cestopisy a průvodce. Více o autorce na www.tomsova.com

Seznam rubrik