Letmé setkání s ledovcem

8. 09. 2010 9:54:11
Speciální expedice u vraku Titaniku, jejímž cílem je prozkoumat okolí lodě a zdokumentovat její stav, musela kvůli hurikánu Daniela přerušit svou práci. Výzkumníci používají sonar a videokameru s vysokým rozlišením k vytvoření třírozměrných fotografií. Výsledkem práce by mimo jiné měla být i virtuální mapa Titaniku a jeho okolí. Hurikán vyhnal výzkumníky do St. John's na Newfoundlandu, kde čekají, až se počasí zlepší.
Newfoundland mě vítá: bouřlivé moře a zimaNewfoundland mě vítá: bouřlivé moře a zima

x x x

Stojím na skále asi třicet metrů nad hladinou oceánu. Přede mnou se vlní záliv Notre Dame. Ledovce tady jsou běžným návštěvníkem. Fotografie z Twillingate, malé vesničky na severním pobřeží Newfounlandu, ukazují ledovce téměř na prahu rybářských domků na břehu zálivu. Takové štěstí dneska nemám, ale ve vzdálenosti možná dvou tří kilometrů si to jeden šine k východu.

TwillingateVzpomněla jsem si na Titanic. Sice se potopil jihovýchodně od Newfoundlandu a já pozoruji ledovec na severu ostrova, ale tomi v tuhle chvíli nevadí. Ačkoliv je polovina července, ráno je hodně chladné. Ani ne deset stupňů a mrazivě bodavý silný vítr vytvářejí iluzi spíše časného jara.

Ledovec plave docela rychle. Zdálky vypadá jako bílý, ale když se podívám delekohledem, zjišťuji, že má tyrkysový nádech. Nemohu se od něho odtrhnout a mám oko přilepené k dalekohledu dokud nevyprší vhozený dolar. Ledovec pomalu mizí z dohledu a já jen doufám, že až se budeme plavit zpátky na pevninu, nezkříží nám cestu... Abychom nedopadli jako Titanic.

Více v článku na iDNES.cz Jak se leží na jediném lehátku z Titaniku a kde zachytili kód CQD SOS zde: http://cestovani.idnes.cz/po-stopach-titaniku-v-kanade-d1h-/kolem-sveta.aspx?c=A120412_155607_igsvet_tom

O Kanadě jsem napsala dvě knížky. Jmenují se Moje kouzelná Kanada a Vzrušující Vancouver a jsou k dostání v knihkupectví. Nebo si o ně napište přímo mně...

Autor: Lenka Tomsová | středa 8.9.2010 9:54 | karma článku: 9.05 | přečteno: 1131x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Denis Herák

Zimné Vysoké Tatry na Bicykli

Tento krát si dáme krátky foto blog o výstupe na Štrbské a Popradské pleso v zime a na bicykli. Príjemné čítanie Vám prajem.

18.12.2018 v 11:45 | Karma článku: 12.28 | Přečteno: 150 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Toronto I

Původně jsem nechtěla v Torontu trávic víc, než 3 dny, ale nakonec mě tu díky "útěku z farmy" a azylu přes couchsurfing čeká dnů 10.

18.12.2018 v 10:00 | Karma článku: 12.24 | Přečteno: 239 | Diskuse

Mirek Matyáš

Byl jsem tam.

Ano, 12.12.2018 jsem byl na D1 a kdybych neměl spoustu najetých kilometrů po – a kolem této „strategické komunikace“ – nejspíš bych tam přespal i s vybitým elektromobilem.

17.12.2018 v 7:17 | Karma článku: 23.52 | Přečteno: 969 | Diskuse

Vojtěch Marek

17 000 km stopem domů z Kamčatky XXII

Putování jednoho kluka od Pardubic z Kamčatky domů. Stopem. Z Kamčatky přes celou Sibiř, Ural až do Archangelsku. A pak přes Petrohrad a Ukrajinu domů.

17.12.2018 v 6:28 | Karma článku: 21.41 | Přečteno: 411 | Diskuse

Pavel Liprt

Medvědi nevědí

I když oni samozřejmě určitě věděli, že jsme tam, ale naštěstí netoužili po setkání s námi, stejně jako my jsme byli rádi, že jsme je nepotkali.

16.12.2018 v 16:45 | Karma článku: 15.17 | Přečteno: 400 | Diskuse
Novinářka na volné noze, kromě jiného píše články o cestování, cestopisy a průvodce. Více o autorce na www.tomsova.com