Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letmé setkání s ledovcem

Speciální expedice u vraku Titaniku, jejímž cílem je prozkoumat okolí lodě a zdokumentovat její stav, musela kvůli hurikánu Daniela přerušit svou práci. Výzkumníci používají sonar a videokameru s vysokým rozlišením k vytvoření třírozměrných fotografií. Výsledkem práce by mimo jiné měla být i virtuální mapa Titaniku a jeho okolí. Hurikán vyhnal výzkumníky do St. John's na Newfoundlandu, kde čekají, až se počasí zlepší.

Newfoundland mě vítá: bouřlivé moře a zima

x x xStojím na skále asi třicet metrů nad hladinou oceánu. Přede mnou se vlní záliv Notre Dame. Ledovce tady jsou běžným návštěvníkem.  Fotografie z Twillingate, malé vesničky na severním pobřeží Newfounlandu, ukazují ledovce téměř na prahu rybářských domků na břehu zálivu. Takové štěstí dneska nemám, ale ve vzdálenosti možná dvou tří kilometrů si to jeden šine k východu.

Vzpomněla jsem si na Titanic. Sice se potopil jihovýchodně od Newfoundlandu a já pozoruji ledovec na severu ostrova, ale tomi v tuhle chvíli nevadí. Ačkoliv je polovina července, ráno je hodně chladné. Ani ne deset stupňů a mrazivě bodavý silný vítr vytvářejí iluzi spíše časného jara. Ledovec plave docela rychle. Zdálky vypadá jako bílý, ale když se podívám delekohledem, zjišťuji, že má tyrkysový nádech. Nemohu se od něho odtrhnout  a mám oko přilepené k dalekohledu dokud nevyprší vhozený dolar. Ledovec pomalu mizí z dohledu a já jen doufám, že až se budeme plavit zpátky na pevninu, nezkříží nám cestu... Abychom nedopadli jako Titanic.

Více v článku na iDNES.cz Jak se leží na jediném lehátku z Titaniku a kde zachytili kód CQD SOS zde: http://cestovani.idnes.cz/po-stopach-titaniku-v-kanade-d1h-/kolem-sveta.aspx?c=A120412_155607_igsvet_tom

O Kanadě jsem napsala dvě knížky. Jmenují se Moje kouzelná Kanada a Vzrušující Vancouver a jsou k dostání v knihkupectví. Nebo si o ně napište přímo mně...

Autor: Lenka Tomsová | středa 8.9.2010 9:54 | karma článku: 9,42 | přečteno: 1131x
  • Další články autora

Lenka Tomsová

Byli jsme podezřelí. Po 11. září

Bylo osm ráno, když jsme se probrali k životu v improvizované ložnici na čtyřech kolech na odpočivném parkovišti u Ponce de Leon na mezistátní dálnici číslo 10, asi 200 kilometrů na západ od floridského hlavního města Tallahassee.

12.9.2010 v 12:03 | Karma: 18,48 | Přečteno: 1723x | Diskuse| Ostatní

Lenka Tomsová

Posel špatných zpráv

Červené pískovcové útesy s malými odlehlými plážemi na jihovýchodním výběžku Ostrova prince Edwarda vypadají mírumilovně, ale jsem si jista, že zdání klame – kdyby je neomývaly nebezpečné vody, nestál by tady maják.

12.9.2010 v 9:05 | Karma: 8,28 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Cestování

Lenka Tomsová

Přátelské město se stínem

Halifax je pohodové a pěkné město, spojené se dvěma obrovskými tragédiemi. Výbuchem lodě s municí, při němž bylo zničeno téměř celé město - a s Titanikem. Právě sem přivezli mrtvé, které posbíraly v moři lodě vyslané z Halifaxu.

11.9.2010 v 9:05 | Karma: 7,23 | Přečteno: 1506x | Diskuse| Cestování

Lenka Tomsová

Můj návrat do Cold Mountain

Chodila jsem tady do školy. Narodil se tu můj brácha. Tady jsem naposledy viděla svou mámu, i můj táta tu završil svůj život. Dolní Rožínka. Jsem zpátky, i když jenom na skok. Můj návrat do Cold Mountain.

21.8.2010 v 9:30 | Karma: 14,22 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Cestování

Lenka Tomsová

Úplně neobyčejná knihovnice

S Dášou Honsnejmanovou jsem se seznámila zcela komerčním způsobem: vede knihovnu, a když mi vyšly dvě knížky o Kanadě, nabídla jsem jí, aby je pro své čtenáře koupila. Při pohledu na stránky „její“ knihovny U Mokřinky mi blesklo hlavou, že Mokré, kde knihovna sídlí, je zřejmě živá středisková obec se spoustou lidí a šikovným knihovním týmem.

30.5.2010 v 10:39 | Karma: 11,42 | Přečteno: 1023x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradí ji Havel?

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:31

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  13:27

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  13:21

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:10

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1271x
Novinářka na volné noze, kromě jiného píše články o cestování, cestopisy a průvodce. Více o autorce na www.tomsova.com

Seznam rubrik